PERLU PENJELASAN LANJUT/QUOTATION PERCUMA?

Name:
Email Address:
NO. TELEFON
TARIKH LAHIR ANDA
PEKERJAAN ANDA
INFO LANJUT TENTANG
BUDGET BULANAN TAKAFUL ANDA RM50
RM100
RM150
RM200 ke atas
ANDA MEROKOK? YA
TIDAK
KOMEN ANDA

form mail

Monday, July 13, 2009

Hospital Kerajaan vs Hospital Swasta


Berapa ramai di antara kita yang pernah mendapatkan rawatan penghospitalan di hospital kerajaan dan swasta?

Apakah perbezaan-perbezaan ketara di antara kedua-dua hospital tersebut?

a) Rawatan doktor pakar sukar didapati terutama untuk hospital di bandar-bandar kecil. Terpaksa menunggu jadual lawatan sekali-sekala dalam sebulan untuk berjumpa doktor pakar. Hospital swasta doktor pakar tersedia setiap hari.

b) Wad di hospital kerajaan umumnya tiada/kurang bilik berdua ataupun bilik 'single'. Perlu berada di wad yang terbuka, menyebabkan kurang 'privacy'. Juga tidak dibenarkan menunggu lebih daripada seorang dalam satu-satu masa. Di hospital swasta, lebih 'flexible' untuk penjaga, samada suami, isteri dan anak-anak yang lain boleh menunggu di bilik pada setiap masa.

c) Rawatan lebih pantas, dengan jumlah pesakit yang lebih kecil di hospital swasta. Tentu kita pernah terbaca pesakit terpaksa dirujuk dari satu hospital kerajaan ke satu hospital lain disebabkan ketiadaan peralatan sesuai ataupun doktor pakar. Kadang-kadang ini boleh membahayakan nyawa kerana masa yang berlalu meningkatkan lagi risiko terhadap pesakit.

d) Kos lebih tinggi di hospital swasta. Inilah masalah terbesar kenapa majoriti rakyat tidak mendapatkan rawatan di sini. Kini dengan MAA Takaful Smart Medic 100, masalah ini dapat diatasi sepenuhnya kerana anda mampu mendapatkan 'cashless admission' ke mana-mana jua hospital pakar panel terdekat. Dengan hanya menunjukkan kad Smart Medic anda, segala bil-bil rawatan 100% akan dibayar oleh pihak MAA Takaful.

Tentunya kita semua amat sayang kepada semua ahli keluarga kita. Mereka berhak mendapatkan rawatan yang terbaik apabila memerlukan. Berada di Kuantan Medical Centre ataupun Kuantan Specialist Hospital tentunya lebih mendatangkan keselesaan dan kepuasan ketika mendapatkan rawatan di wad.

Hubungi saya Afandi di 019-9855546 untuk mendapatkan penerangan lanjut tentang skim yang mampu dimiliki ini. Ingat, masa terbaik untuk mempunyai kad ialah ketika anda masih sihat! Dari serendah RM32 sebulan sahaja.



Owning a Takaful policy made simple, contact 019-9855546

No comments:

Post a Comment