PERLU PENJELASAN LANJUT/QUOTATION PERCUMA?

Name:
Email Address:
NO. TELEFON
TARIKH LAHIR ANDA
PEKERJAAN ANDA
INFO LANJUT TENTANG
BUDGET BULANAN TAKAFUL ANDA RM50
RM100
RM150
RM200 ke atas
ANDA MEROKOK? YA
TIDAK
KOMEN ANDA

form mail

Sunday, July 19, 2009

Akaun Besar atau Akaun Kecil?

Apakah perbezaan terbesar takaful dan simpanan biasa?

Katakan Ali menyimpan RM50 setiap bulan, bermula umur 20 tahun, dengan harapan 30 tahun lagi dia akan dapat jumlah yang besar. Maka setiap bulan dia tidak pernah gagal menyimpan wang ke dalam akaun simpanan wadiah untuk mencapai hasrat murni beliau.

Abu, pada usia yang sama, menyimpan jumlah yang sama, tetapi beliau telah menetapkan untuk memperolehi RM50,000 apabila matang kelak. Abu yakin akan mencapai jumlah tersebut, walaupun hayatnya mungkin tidak lama? Mampukah beliau berbuat demikian?

Suatu hari, Ali dan Abu bertolak ke Kuala Lumpur dari kampung mereka dengan menaiki bas ekspres. Malang tidak berbau, pemandu bas gagal mengawal bas dengan baik sewaktu melalui selekoh tajam, menyebabkan bas terbabas dan terhumban ke dalam gaung, menyebabkan kedua-duanya meninggal dunia, ketika usia mereka baru 25 tahun!

Keluarga masing-masing menuntut duit mereka, yang mana keluarga Allahyarham Ali mendapat lebih kurang RM2500, manakala keluarga Allahyarham Abu mendapat RM50,000. Satu perbezaan yang besar bukan?

Disinilah takaful berperanan membuka akaun besar untuk anda, sebaik sahaja polisi anda diluluskan. Keluarga Ali mendapat sekadar jumlah yang sempat di simpan daripada usia 20 hingga 25 tahun, sedangkan keluarga Abu mendapat RM50,000, termasuk sebahagian daripada jumlah caruman dalam tempoh tersebut.

Anda sudah mempunyai akaun besar? Tahniah jika anda telah mengambil perlindungan takaful, namun jika anda hanya mempunyai akaun kecil, hubungi saya segera sebelum terlambat untuk mendapatkan polisi akaun besar anda!

Owning a Takaful policy made simple, fill in the form below or contact 019-9855546

2 comments:

  1. Salam +akufobia+,

    Boleh jelaskan apa pertanyaan saudara sebenarnya?
    Kalau maksud tuan bertanya apa Akaun Besar, bagi setiap pemilik sijil perlindungan takaful, kita boleh terus tentukan berapa wang pampasan kematian akan dibayar berdasarkan jumlah bayaran bulanan dan juga rider yang diambil. Contohnya, kalau kita mengambil perlindungan RM100,000, jumlah inilah akan dibayar kepada peserta takaful sekiranya berlaku kematian atau hilang upaya kekal sebaik sahaja sijil berkuatkuasa.

    ReplyDelete